W Gemini Park Bielsko-Biała przybywa klientów
Opublikowano 27 lipca 2020
Gemini Park Bielsko-Biała coraz bardziej zbliża się do wyników sprzed roku. Tylko pierwsza połowa lipca zaowocowała powrotem w dni handlowe aż 88% klientów i to przy zamkniętym wówczas jeszcze kinie.
Klientów wciąż przybywa
Po odmrożeniu oferty w maju i powrocie do Gemini Park ponad 70 proc. klientów, czerwiec przyniósł ustabilizowanie się tego trendu. Tylko w minionym miesiącu, w porównaniu do roku ubiegłego, do galerii wróciło 81 proc. klientów!
Był to wynik aż o 10 proc. lepszy, niż średnia jaką w tym samym czasie zanotował w dużych centrach handlowych (pow. 40 tys. m kw. GLA) FootFall Retail Index. Idące w górę wskaźniki znalazły przełożenie w obrotach. Tylko w czerwcu kształtowały się one na poziomie aż 93% w stosunku do obrotów z czerwca ubiegłego roku.
- Optymizm, który pojawił się wśród konsumentów po zniesieniu lockdown'u sprawił, że w maju nasze wskaźniki były nawet dwukrotnie wyższe niż prognozy analityków. Było to dobre otwarcie i co najważniejsze, nie było to chwilowe zjawisko. Czerwiec dostarczył bowiem dalszych wzrostów, lokując nas powyżej trendu jaki obserwowany jest dziś na rynku w dużych galeriach - mówi Krzysztof Braczek, dyrektor Gemini Park Bielsko-Biała.
To coraz większe tempo odrabiania footfall'u widać także w pierwszych dwóch tygodniach lipca. Od 1 do 14 lipca, w porównaniu z tym samym okresem przed rokiem, do galerii wróciło już 88 proc. klientów, przybliżając centrum do wyników z 2019 roku. Także sam park "W DECHE!" i Park Linowy, w pierwszych dwóch tygodnia lipca odnotował powrót aż 82 proc. klientów.
- Praktycznie każdy tydzień przynosi nam dalsze wzrosty. Pojawiają się także dni, w których wyniki są lepsze niż w roku ubiegłym lub mocno zbliżone do siebie. Co ważne, rośnie także konwersja. Mówiąc wprost - ruch znajduje przełożenie na obroty naszych najemców. W czerwcu aż 25 najemców miało wyższe obroty niż przed rokiem - zauważa Brączek.
Niezmieniona oferta procentuje
Co zatem sprawia, że bielska galeria w takim tempie odzyskuje klientów? Przyczyn jest kilka. Jedną z najważniejszych jest poziom otwarcia lokali w galerii. Działalność wznowiło już aż 97 proc. najemców. Sama oferta natomiast wróciła po lockdownie w niezmienionym kształcie.
- Nie rozczarowujemy klientów zamkniętymi lokalami. Jeśli ktoś wybiera się do nas na zakupy np. do konkretnego sklepu, wciąż go u nas znajduje. Działalność wznowili najemcy w każdym z naszych segmentów. W komplecie wróciła np. oferta modowa, gastronomiczna, zdrowia i urody czy wyposażenia wnętrz. Planowane są także otwarcia nowych marek, w tym m.in. restauracji sieci Olimp - wylicza Brączek.
- Co istotne, wysoki poziom dostępu do oferty, na poziomie ponad 90 proc,. notowaliśmy już w pierwszych dniach po zniesieniu lockdown'u. Klienci mogli więc odwiedzić galerię, która prężnie wraca do swojej działalności w nowej rzeczywistości handlowej, a także marki gotowe na wizytę klientów. Ten optymizm, za którym stało duże zaufanie najemców do potencjału naszego obiektu, zaprocentował w relacjach z klientem - dodaje.
Ale to nie jedyne powody. Decydująca była także rozpoznawalność i mocna pozycja galerii na lokalnym rynku, a co najważniejsze jej rodzinny profil. - Po lockdownie klienci poszukiwali na rynku centrów handlowych, w których nie tylko czuliby się bezpiecznie, ale także takich, w których zrobiliby podczas jednego wypadu wszelkie niezbędne zakupy. Gemini Park sprostał tym oczekiwaniom, wpisując się w poszukiwania klientów - tłumaczy Krzysztof Brączek.
Zdaniem dyrektora obiektu, w kolejnych tygodniach należy spodziewać się dalszych wzrostów, przede wszystkim ze względu na wznowienie działalności przez kino Cinema City. - Trend jasno pokazuje, że klienci wracają nie tylko do Gemini Park, ale generalnie do galerii handlowych. Zdążyli już nie tylko oswoić się z rygorem sanitarnym, ale także przełamać swój lęk przed zakupami w dobie pandemii. Pokazują to zresztą dane spływające chociażby z Polskiej Rady Centrów Handlowych. Według analiz już 79 proc. klientów nie obawia się wizyty w centrum handlowym - podsumowuje.
źródło: Gemini Park Bielsko-Biała, Gemini Holding, Guarana PR
Gemini Park Bielsko – Biała to nowoczesne centrum handlowo-rozrywkowe położone w samym sercu stolicy Podbeskidzia. Na ponad 42 tys. m kw. można znaleźć 120 sklepów, punktów usługowych i restauracji, a także niezwykle komfortowy, przestronny parking. Galeria cechuje się bardzo dobrą lokalizacją oraz świetnymi rozwiązaniami komunikacyjnymi. Rodzinny charakter galerii sprawia, że obok bogatej oferty zakupowej, można w niej znaleźć także inne atrakcje stworzone z myślą o dzieciach, w tym mający 10,5 tys. m kw. „Park – W DECHE!” oraz park linowy. To pierwsza tego typu przestrzeń przy galerii handlowej w Polsce, który daje dzieciom możliwość aktywnego spędzenia czasu połączonego z nauką i poznaniem świata. Galeria działa od 2009 roku. W 2014 została natomiast rozbudowana.
Był to wynik aż o 10 proc. lepszy, niż średnia jaką w tym samym czasie zanotował w dużych centrach handlowych (pow. 40 tys. m kw. GLA) FootFall Retail Index. Idące w górę wskaźniki znalazły przełożenie w obrotach. Tylko w czerwcu kształtowały się one na poziomie aż 93% w stosunku do obrotów z czerwca ubiegłego roku.
- Optymizm, który pojawił się wśród konsumentów po zniesieniu lockdown'u sprawił, że w maju nasze wskaźniki były nawet dwukrotnie wyższe niż prognozy analityków. Było to dobre otwarcie i co najważniejsze, nie było to chwilowe zjawisko. Czerwiec dostarczył bowiem dalszych wzrostów, lokując nas powyżej trendu jaki obserwowany jest dziś na rynku w dużych galeriach - mówi Krzysztof Braczek, dyrektor Gemini Park Bielsko-Biała.
To coraz większe tempo odrabiania footfall'u widać także w pierwszych dwóch tygodniach lipca. Od 1 do 14 lipca, w porównaniu z tym samym okresem przed rokiem, do galerii wróciło już 88 proc. klientów, przybliżając centrum do wyników z 2019 roku. Także sam park "W DECHE!" i Park Linowy, w pierwszych dwóch tygodnia lipca odnotował powrót aż 82 proc. klientów.
- Praktycznie każdy tydzień przynosi nam dalsze wzrosty. Pojawiają się także dni, w których wyniki są lepsze niż w roku ubiegłym lub mocno zbliżone do siebie. Co ważne, rośnie także konwersja. Mówiąc wprost - ruch znajduje przełożenie na obroty naszych najemców. W czerwcu aż 25 najemców miało wyższe obroty niż przed rokiem - zauważa Brączek.
Niezmieniona oferta procentuje
Co zatem sprawia, że bielska galeria w takim tempie odzyskuje klientów? Przyczyn jest kilka. Jedną z najważniejszych jest poziom otwarcia lokali w galerii. Działalność wznowiło już aż 97 proc. najemców. Sama oferta natomiast wróciła po lockdownie w niezmienionym kształcie.
- Nie rozczarowujemy klientów zamkniętymi lokalami. Jeśli ktoś wybiera się do nas na zakupy np. do konkretnego sklepu, wciąż go u nas znajduje. Działalność wznowili najemcy w każdym z naszych segmentów. W komplecie wróciła np. oferta modowa, gastronomiczna, zdrowia i urody czy wyposażenia wnętrz. Planowane są także otwarcia nowych marek, w tym m.in. restauracji sieci Olimp - wylicza Brączek.
- Co istotne, wysoki poziom dostępu do oferty, na poziomie ponad 90 proc,. notowaliśmy już w pierwszych dniach po zniesieniu lockdown'u. Klienci mogli więc odwiedzić galerię, która prężnie wraca do swojej działalności w nowej rzeczywistości handlowej, a także marki gotowe na wizytę klientów. Ten optymizm, za którym stało duże zaufanie najemców do potencjału naszego obiektu, zaprocentował w relacjach z klientem - dodaje.
Ale to nie jedyne powody. Decydująca była także rozpoznawalność i mocna pozycja galerii na lokalnym rynku, a co najważniejsze jej rodzinny profil. - Po lockdownie klienci poszukiwali na rynku centrów handlowych, w których nie tylko czuliby się bezpiecznie, ale także takich, w których zrobiliby podczas jednego wypadu wszelkie niezbędne zakupy. Gemini Park sprostał tym oczekiwaniom, wpisując się w poszukiwania klientów - tłumaczy Krzysztof Brączek.
Zdaniem dyrektora obiektu, w kolejnych tygodniach należy spodziewać się dalszych wzrostów, przede wszystkim ze względu na wznowienie działalności przez kino Cinema City. - Trend jasno pokazuje, że klienci wracają nie tylko do Gemini Park, ale generalnie do galerii handlowych. Zdążyli już nie tylko oswoić się z rygorem sanitarnym, ale także przełamać swój lęk przed zakupami w dobie pandemii. Pokazują to zresztą dane spływające chociażby z Polskiej Rady Centrów Handlowych. Według analiz już 79 proc. klientów nie obawia się wizyty w centrum handlowym - podsumowuje.
źródło: Gemini Park Bielsko-Biała, Gemini Holding, Guarana PR
Gemini Park Bielsko – Biała to nowoczesne centrum handlowo-rozrywkowe położone w samym sercu stolicy Podbeskidzia. Na ponad 42 tys. m kw. można znaleźć 120 sklepów, punktów usługowych i restauracji, a także niezwykle komfortowy, przestronny parking. Galeria cechuje się bardzo dobrą lokalizacją oraz świetnymi rozwiązaniami komunikacyjnymi. Rodzinny charakter galerii sprawia, że obok bogatej oferty zakupowej, można w niej znaleźć także inne atrakcje stworzone z myślą o dzieciach, w tym mający 10,5 tys. m kw. „Park – W DECHE!” oraz park linowy. To pierwsza tego typu przestrzeń przy galerii handlowej w Polsce, który daje dzieciom możliwość aktywnego spędzenia czasu połączonego z nauką i poznaniem świata. Galeria działa od 2009 roku. W 2014 została natomiast rozbudowana.
Zdjęcia do pobrania
Wypowiedział się ekspertKrzysztof Brączekdyrektor Gemini Park Bielsko-Biała
Przypisane branże