Community relations kluczowe dla Gemini Park w czasach pandemii i przed świętami Opublikowano 21 grudnia 2020
W dobie pandemii Gemini Park Bielsko - Biała coraz mocniej stawia na pomoc lokalnej społeczności oraz wsparcie ważnych dla niej inicjatyw. Tylko w ciągu ostatnich 30 dni bielska galeria zorganizowała aż 6 wydarzeń z myślą o swoim najbliższym sąsiedztwie.
Cele społeczne coraz ważniejsze
Jeszcze nigdy community relations nie odgrywało także ważnej roli w działalności centrów handlowych, jak w czasach COVID-19. Od kilku miesięcy centra handlowe nie tylko coraz mocniej angażują się w życie swoich społeczności, ale same także wychodzą z licznymi inicjatywami, mającymi na celu wsparcie rzeczowe czy finansowe najbardziej potrzebujących.

- W tych trudnych czasach nie możemy być ślepi na potrzeby naszego sąsiedztwa. Dlatego stawiamy mocno na wielowymiarową pomoc różnym grupom i organizacjom. Staramy się wspierać zarówno wartościowe zewnętrzne inicjatywy, które w tym roku mierzą się trudnościami wynikającymi z pandemii, jak również inicjujemy własne przedsięwzięcia wspierające bliskie nam cele - mówi Anna Dworak, dyrektor marketingu i PR Gemini Park Bielsko-Biała.

I faktycznie, Gemini Park Bielsko-Biała pokazuje, jak taka pomoc na wielu płaszczyznach może wyglądać. Od połowy listopada do dziś obiekt zrealizował lub wsparł aż 6 bardzo różnych przedsięwzięć, realizujących ważne, lokalne cele społeczne. W tej aktywności Gemini Park nie ograniczył się jednak tylko do jednostronnej pomocy.

- Staramy się aktywizować całe Podbeskidzie, zachęcając do wspólnego niesienia pomocy. Wiele inicjatyw oprócz realnego wsparcia rzeczowego czy finansowego potrzebuje dziś skutecznych platform, dzięki którym może dotrzeć do kolejnych darczyńców, a tym samym zrealizować swoje cele związane np. ze zbiórką. Galeria handlowa może tutaj wiele pomóc, stając się taką platformą - mówi.

Setki kilogramów żywności dla seniorów
I pomaga. Już w II połowie listopada w Gemini Park Bielsko-Biała odbyła się Świąteczna Zbiórka Żywności zorganizowana wspólnie z hipermarketem bi1 i Fundacją Aktywności Społecznej "Złote Łany". Jej celem było zebranie niezbędnych produktów do paczek dla seniorów z sąsiadującego z Gemini osiedla "Złote Łany". 

W efekcie, zebrano blisko 400 kg różnych produktów żywnościowych, z których powstało kilkadziesiąt paczek! Dodatkowo Gemini Park ufundował kolejne 50. Zaangażowano także sportowców. TS Podbeskidzie dołożyło do paczek słodycze. Paczki do seniorów sukcesywnie trafiać będą przed świętami. W ten sposób Gemini Park pomagał już drugi raz. Podobną akcję zorganizowano na Wielkanoc.

- Taką akcją niesiemy nie tylko realną pomoc, ale przede wszystkim zwracamy uwagę na szczególnie dotkniętą pandemią grupę społeczną, jaką są seniorzy. Pokazujemy przy tym mieszkańcom Podbeskidzia jak on sami, indywidualnie, mogą pomagać, niezależnie od organizowanych przez nas zbiórek. To ważne, abyśmy w tych trudnych czasach uwrażliwiali się na potrzeby innych - Anna Dworak.

Szlachetna Paczka też jest
Ale to nie jedyny sposób, w jaki Gemini Park pomaga swoim sąsiadom. Centrum handlowe zaangażowało się także w Szlachetną Paczkę, wspólnie ze sportowcami TS Podbeskidzie przygotowując paczkę dla rodziny z Podbeskidzia.

Obiekt nie zapomina także o czworonogach. W miniony weekend  na terenie galerii działało stoisko z rękodziełem stworzone przez Stowarzyszenie Kotełkowa Drużyna. Jego celem była zbiórka pieniędzy na jedzenie i leki dla bezdomnych kotów.

- Pomoc, jaką staramy się organizować jest bardzo celowa i konkretna. W początkowych miesiącach pandemii mocno wspieraliśmy medyków. W minionym miesiącu z kolei wspieramy tych, których pandemia dotyka najmocniej, którzy muszą polegać na pomocy innych - mówi Dworak.

900 pizz wspiera food court
Jedną z takich grup są także restauratorzy, najmocniej dotknięci pandemią, ale także dwoma lockdownami. Pomagając swoim najemcom, wśród których są także lokalni inwestorzy i biznesmeni, Gemini Park organizuje akcję #WSPIERAJGASTRO. W ramach projektu, każdy kto wyda w strefie food court min. 50 zł, może otrzymać darmową pizzę od Pizza Hut. Pula wynosi 900 pizz. Każdego dnia wydawane jest po 50 szt.

- W obrębie strefy gastronomicznej działa dziś 10 lokali. Mimo tego, że znaczna część to znane sieci, to są to często franszyzy prowadzone przez biznesmenów z Podbeskidzia. Tą akcją, która ma na celu pobudzić sprzedaż na wynos, chcemy pomóc w tworzeniu obrotu wszystkim restauratorom w naszej galerii. Stawką tutaj jest nie tylko przetrwanie tych biznesów, ale także miejsca pracy, jakie one tworzą w Bielsku-Białej - mówi Anna Dworak.

Pomoc płynąca z Gemini Park ma także bardziej symboliczną postać. Gemini Park wspólnie z Bielskim Almanachem i Bielskiem-Białą przyłączył się do akcji "Bielski Hyde Park Świąteczny", w ramach którego mieszkańcy mogą nagrywać video życzenia świąteczne. Codziennie od godz. 15 do 19 takie nagrania przygotowywane są w galerii, a następnie wyświetlane są na ekranie  LED w centrum handlowym. Osoby, które nagrają najciekawsze mogą zdobyć karty podarunkowe do Kontigo lub Toys „R” Us o łącznej wartości 1000 zł.

- Staramy się rozbudzić ducha świąt, na tyle, na ile pozwala nam dziś sytuacja epidemiologiczna. To ważne, abyśmy nie zapomnieli o tej atmosferze, która sprzyja nie tylko zakupom, ale także pomaganiu innym. Przy okazji włączamy się w miejski projekt świąteczny, który ma na celu nieco poprawić nastrój  mieszkańcom miasta w okresie Bożego Narodzenia - mówi.




źródło: Gemini Park Bielsko-Biała, Gemini Holding, Guarana PR

Gemini Park Bielsko – Biała to nowoczesne centrum handlowo-rozrywkowe położone w samym sercu stolicy Podbeskidzia. Na ponad 42 tys. m kw. można znaleźć 120 sklepów, punktów usługowych i restauracji, a także niezwykle komfortowy, przestronny parking. Galeria cechuje się bardzo dobrą lokalizacją oraz świetnymi rozwiązaniami komunikacyjnymi. Rodzinny charakter galerii sprawia, że obok bogatej oferty zakupowej, można w niej znaleźć także inne atrakcje stworzone z myślą o dzieciach, w tym mający 10,5 tys. m kw. „Park – W DECHE!” oraz park linowy. To pierwsza tego typu przestrzeń przy galerii handlowej w Polsce, który daje dzieciom możliwość aktywnego spędzenia czasu połączonego z nauką i poznaniem świata. Galeria działa od 2009 roku. W 2014 została natomiast rozbudowana.


 

 

 

 

Przypisane branże