Gemini Park Bielsko-Biała podsumowuje 2019 rok Opublikowano 3 lutego 2020

Chociaż 2019 rok był na rynku retail rokiem wyzwań, Gemini Park Bielsko-Biała zakończyło go nie tylko z rosnącymi obrotami, ale także ze wzrostem liczby klientów.
Galeria umacnia footfall
Gemini Park Bielsko-Biała wzmacnia swoją rynkową pozycję na Podbeskidziu i w województwie śląskim. Centrum handlowe zakończyło rok z rekordową w 10-letniej historii frekwencją sięgającą blisko 5,5 mln klientów, co stanowi wzrost liczby odwiedzających w stosunku do poprzedzającego roku. I tak, w zestawieniu z 2018 rokiem, liczba klientów tego centrum handlowego wzrosła o 1 proc.

Dla porównania w tym samym okresie galerie w całym kraju zanotowały średni spadek rzędu 2,7 proc. - podaje Top- Key. Wzrost liczby klientów, pomimo niedziel niehandlowych i kondycji rynku, pozwolił Gemini Park utrzymać się blisko 4 punkty proc. ponad indeksem ogólnopolskim. Tym samym Gemini Park znalazł się w niewielkim gronie galerii, które zanotowały w 2019 roku wzrosty.

- To już drugi rok  z rzędu, kiedy skutecznie opieramy się negatywnemu trendowi footfall, który wynika przede wszystkim z wprowadzonej w życie ustawy ograniczającej handel w niedzielę i święta. Co więcej, wynik ten osiągamy w niesprzyjających dla rynku warunkach - mówi Krzysztof Brączek, dyrektor Gemini Park Bielsko-Biała. - Jest to dobra prognoza na 2020 rok, zwłaszcza, że od początku roku znów wzrosła liczba niedziel wolnych od handlu - dodaje. Dobrą prognozą na przyszłość są także obroty, jakie osiągnął Gemini Park i jego najemcy. Te w 2019 roku w porównaniu do 2018 roku wzrosły aż o 11 proc.!

Obroty z rekordami
Wynik również wyróżnia się na tle rynku.  Ten w 2019 roku zanotował średni wzrost obrotów rzędu 1,2 proc. dla galerii w woj. śląskim i 1,9 proc. dla galerii w całym kraju. Osiągnięte w 2019 roku obroty pozwoliły Gemini Park utrzymać się odpowiednio 8,8- i  8,1-punktu proc. ponad indeksami rynkowymi notowanymi przez ReIndex. - W 2019 roku obserwowaliśmy bardzo stabilny wzrost obrotów. To wynik, który cieszy, tym bardziej, że został on osiągnięty zgodnie z naszymi założeniami i we wszystkich 12 segmentach oferty - mówi Brączek.

Niedzielny footfall rośnie
Nie tylko mocny footfall i wzrost obrotów dają Gemini Park powody do zadowolenia. Także wyniki, jakie obiekt osiąga w niedziele wolne od handlu. Przypomnijmy, galeria jest jedną z nielicznych na Podbeskidziu, która od wprowadzenia ograniczenia promuje się jako otwarta w każdą niedzielę.

Pomaga jej w tym kampania „SUPEROTWARTA”, promująca ofertę rozrywkową, spędzania czasu wolnego, usługową i gastronomiczną. Dzięki konsekwentnie realizowanemu projektowi, w 2019 roku w porównaniu do 2018 centrum zanotowało aż 17 proc. wzrost footfall w niedziele wolne od handlu. Co więcej, niedzielna frekwencja stanowi już 50 proc. średniej dziennej liczby odwiedzin notowanej w 2019 r.

- Footfall Gemini Park w niedziele niehandlowe stale się umacnia. Jesteśmy dziś najczęściej wybieraną galerią w te dni na Podbeskidziu.  Klienta przyciąga zarówno najszersza w regionie oferta gastronomiczna, jak również park rozrywki "W DECHE!", fitness club, kino oraz wybrane usługi np. fryzjerskie, kosmetyczne. W tym roku do niedzielnych otwarć dołączają już kolejni najemcy, m.in. kwiaciarnia. To jest już oferta, która może  skutecznie wypełnić czas wolny - mówi dyrektor Gemini Park.

Efektywny marketing, skuteczna komercjalizacja
Jak podkreśla Krzysztof Brączek, na wyniki bielskiej galerii wpływ ma kilka czynników.  Jednym z kluczowych jest wdrażana konsekwentnie od 6 lat skuteczna strategia pozycjonowania obiektu na lokalnym rynku, na którą składają się zarówno efektywne działania marketingowe, jak również działania leasingowe, wprowadzające nowe, atrakcyjne dla lokalnego rynku marki.

- Na przestrzeni ostatnich 6 lat, tj. od rozbudowy w 2014 roku przemodelowaliśmy sposób komunikacji galerii. W dialogu z klientem zaczęliśmy podkreślać nasz rodzinny, ale i modowy i rozrywkowy charakter. Pomogły w tym nowe wydarzenia, jakie wprowadziliśmy do kalendarza marketingowego, w tym eventy oparte na edutainmentcie, czy akcje pro-sale z udziałem najemców. W sumie aż 60 różnych projektów rocznie - mówi.

- Jednocześnie także postawiliśmy na budowanie trwałych relacji ze społecznością lokalną i wartościowy CSR. To ostatnie pozwoliło nam na nawiązanie współpracy z lokalnymi instytucjami oraz na zaangażowanie się w życie miasta poprzez wspieranie ważnych lokalnych inicjatyw społecznych, kulturalnych czy charytatywnych, takich jak np. "Syrenka Toma Hanksa", bieg "Bielska 10." czy akcja "GraMy doBBro" - mówi.

Leasing umacnia pozycję obiektu
Takie podejście pozwoliło galerii nie tylko osadzić się na rynku i zbudować trwały wizerunek galerii rodzinnej, rozumiejącej swój lokalny rynek, ale także przyciągnąć klientów z dalszych zakątków Podbeskidzia, a nawet z Czech i Słowacji. Pomogła w tym także realizowana strategia leasingowa, która stale wzmacnia ofertę.

- Przemyślana  rekomercjalizacja umożliwiła nam wzmocnienie kluczowych segmentów oferty, a tym samym podkreślenie rodzinnego charakteru galerii. Jednocześnie także systematycznie zapełniliśmy wolne powierzchnie, wprowadzając do tenant mix'u unikalne na lokalnym rynku polskie i zagraniczne marki. Rezultatem tego jest oferta dopasowana do oczekiwań, potrzeb i portfela mieszkańców Podbeskidzia - mówi Brączek.

Ofertę na pewno umocniły działania leasingu w 2019 roku. Od stycznia do grudnia galeria przedłużyła umowy z 18 najemcami - łącznie na 4,7 tys. m kw. GLA. Wśród marek, które zdecydowały się dalej rozwijać w Gemini Park znaleźć można było  Martes Sport, 4F, Greenpoint, CCC, Sizeer, Levi's, X-Kom, Diverse, KiK, Monnari, Wojas czy Rossmann. Z grona tego na powiększenie zdecydowały się m.in. marki Diverse,4F i Greenpoint. Ta pierwsza zwiększyła najem z 168 m kw. do 243 m kw., druga z 250 m kw. do 450 m kw., trzecia z 71 m kw. do 128 m kw.

Jednocześnie wyniki centrum handlowego oraz jego pozycja na Podbeskidziu przyciągnęły aż 13 nowych najemców, w tym 5 partnerów, którzy zdecydowali się na lokalny debiut. W sumie nowe marki zajęły ponad 2,6 tys. m kw.  W konsekwencji oferta Gemini Park wzbogaciła się o takie marki jak m.in. Only, Tatuum, Fine Wine, Kontigo czy Dealz. Gastronomia zyskała natomiast lokale Costa Coffee i Silver Dragon, co zaowocowało 100 proc. poziomem komercjalizacji strefy food court.

- 10-lecie galerii stało się dla nas okazją, do odświeżenia oferty, ale przede wszystkim do wzmocnienia najważniejszych jej segmentów, istotnych z punku widzenia pozycjonowania obiektu, ale i rynkowej przewagi. Cieszy nas to, że aż 5 marek tj. Only, Fine Wine, Dealz, Kontigo i Silver Dragon wybrały Gemini Park jako miejsca swojego debiutu na Podbeskidziu. To pokazuje jak mocnym jesteśmy partnerem w regionie - mówi Krzysztof Brączek.

Rozrywka przyciąga
Dobre wyniki w 2019 roku Gemini Park upatruje także w inwestycjach, jakie udało się tu zrealizować. Dzięki rozbudowie w 2014 roku centrum handlowe mogło nie tylko poszerzyć ofertę handlową, ale przede wszystkim ofertę rozrywkową. 

Ta stanowi już 31%proc. GLA. i składa się na nią m.in. 13 restauracji i kawiarni, największe w regionie, bo 10-salowe kino Cinema City, największy w mieście fitness club BeFit czy mający aż 10,5 tys. m kw. unikalny w skali kraju park rozrywkowo-rekreacyjny "W DECHE!". Także 2019 rok przyniósł inwestycje, które miały wpływ na obroty i footfall.

- Dzięki kolejnej, 3 już modernizacji Parku "W DECHĘ" i wprowadzeniu nowych atrakcji zanotowaliśmy w nim aż 11 proc. wzrost liczby odwiedzających w porównaniu do 2018 roku. W sumie w sezonie park odwiedziło aż 180 tys. osób. Rekordowe okazały się być wakacje. Tylko w sierpniu park rozrywki, ale także park linowy odwiedziło aż 53 tys. osób. - wylicza Brączek.

Plany na 2020?
Nic więc dziwnego, że ten kierunek rozwoju Gemini Park planuje kontynuować w 2020 roku. Plany? W przygotowaniu obecnie jest koncepcja przebudowy strefy gastronomicznej, która ma zyskać zarówno nowy podział, jak i aranżację. Prowadzone są także rozmowy z nowymi najemcami. Wkrótce w Gemini Park zadebiutuje marka Konsimo.

- Kierunek, który obraliśmy w 2014 roku przynosi wymierne korzyści galerii, klientom i najemcom. Dzięki udanemu pozycjonowaniu, na który wpływ miał zarówno kreatywny marketing, jak i skuteczny leasing, na przestrzeni ostatnich 6 lat liczba klientów w Gemini Park wzrosła o ponad 100 proc. Wynik osiągnięty w 2019 roku, tylko zachęca do dalszego rozwoju w tym kierunku - mówi Brączek.


Źródło: Gemini Park Bielsko-Biała, Gemini Holding
Tagi: Gemini Holding, Gemini Park Bielsko-Biała, Gemini Park
Gemini Park Bielsko – Biała to nowoczesne centrum handlowo-rozrywkowe położone w samym sercu stolicy Podbeskidzia.
Na ponad 42 tys. m kw. można znaleźć 120 sklepów, punktów usługowych i restauracji, a także niezwykle komfortowy, przestronny parking. Galeria cechuje się bardzo dobrą lokalizacją oraz świetnymi rozwiązaniami komunikacyjnymi. Rodzinny charakter galerii sprawia, że obok bogatej oferty zakupowej, można w niej znaleźć także inne atrakcje stworzone z myślą o dzieciach, w tym mający 10,5 tys. m kw. „Park – W DECHE!” oraz park linowy. To pierwsza tego typu przestrzeń przy galerii handlowej w Polsce, który daje dzieciom możliwość aktywnego spędzenia czasu połączonego z nauką i poznaniem świata. Galeria działa od 2009 roku. W 2014 została natomiast rozbudowana.


 
Przypisane branże