Niezwykle aktywny marketingowo rok w Gemini Park Bielsko-Biała
Opublikowano 27 stycznia 2020
Huczne 10. urodziny galerii z 10 tys. nagród, wystawa edukacyjna, zaangażowanie się w kolejny projekt charytatywny z Tomem Hanksem, wsparcie dla akcji przeciwko nienawiści, a także "ciche poniedziałki" dla osób z autyzmem. Pod względem liczby wydarzeń i ich różnorodności 2019 roku był rekordowy dla Gemini Park Bielsko-Biała.
Intensywny rok
W rzeczywistości rynkowej pełnej ograniczeń w handlu, centra handlowe muszą nie tylko coraz aktywniej komunikować się z otoczeniem, ale także coraz kreatywniej. Liczy się zindywidualizowany przekaz, ściślejsza współpraca z najemcami, ale także stały rozwój relacji ze społecznością lokalną i najbliższym sąsiedztwem.
Ta wielowymiarowość sprawia, że z roku na rok rośnie liczba wydarzeń organizowanych przez centra handlowe.
Przykładem jest zeszłoroczna aktywność Gemini Park Bielsko-Biała. W zaledwie 12 miesięcy galeria zorganizowała aż 60 różnych kampanii, akcji społecznych, wystaw i eventów. Tym samym znalazła się w gronie najaktywniejszych marketingowo centrów handlowych w województwie śląskim.
- Pod względem marketingowym był to intensywny rok. W 2019 roku postawiliśmy zarówno na większą liczbę akcji pro-sale i aktywujących footfall, jak również na jeszcze ściślejszą współpracę z lokalnymi partnerami i najemcami. Sięgnęliśmy odważnie po edutainment, wprowadzając wydarzenia zapewniające mądrą rozrywkę. Włączyliśmy się i wsparliśmy także ważne lokalnie akcje społeczne - mówi Anna Dworak, dyrektor ds. marketingu i PR Gemini Park Bielsko-Biała.
Jak podkreśla przedstawicielka galerii, jest to kontynuacja obranej strategii marketingowej. - Wydarzenia, które organizowaliśmy miały jasny cel. Z jednej strony, wspierają budowany od lat rodzinny wizerunek, a tym samym wzmacniają pozycjonowanie, jako obiektu dla wielu pokoleń, łączącego zakupy z czasem wolnym, a do tego będącego blisko społeczności lokalnej. Z drugiej strony, miały na celu pomóc najemcom, aktywizując sprzedaż w kluczowych dla handlu momentach - mówi Dworak.
Cel: wesprzeć biznes najemcy
I tak, 2019 rok przyniósł Gemini Park aż 29 projektów, które wsparły sprzedaż. Największą była loteria na 10. urodziny. Do wygrania w niej było aż 10 tys. nagród, w tym 3 Skody City Go. W loterii udział wzięło aż 24 tys. osób. Wydano łącznie 95 tys. kuponów (aż 21% wzrost dzienny w stosunku do loterii w 2018r). W efekcie w maju 2019 roku w porównaniu do maja 2018 zanotowano wzrost sprzedaży galerii na metr kwadratowy na poziomie 13,6 proc. Ponadto centrum handlowe zorganizowało dwie duże akcje wyprzedażowe, Black Weekend, sezonowe promocje m.in. "SuperNoc Zakupów" oraz zniżki z magazynami Twój Styl, Show, Avanti Logo, Elle i Glamour. Nie zabrakło także kampanii promujących kluczowe momenty kalendarza handlowego.
Swoimi działaniami marketingowymi galeria wsparła także handel w niedziele niehandlowe. Posłużyła do tego z sukcesem zrealizowana regionalna kampania SUPEROTWARTA, promująca na Podbeskidziu dostępne w niedzielę atrakcje, w tym m.in. największą w regionie strefę restauracyjną liczącą sobie 13 lokali, 10-salowe nowoczesne kino, największy na Podbeskidziu rodzinny fitness club czy unikalny w skali kraju, mający aż 10,5 tys. m kw. park rozrywkowo-rekreacyjny "W DECHE". Kampania przyczyniła się do znacznego zwiększenia liczby odwiedzających w niedziele wolne od handlu, w stosunku do pierwszych niedziel niehandlowych w 2018 roku. Zaowocowała także decyzją kolejnych najemców o otwarciu swoich punktów w niedziele wolne od handlu m.in. salonu SPA, Costa Coffee, Grycan, kwiaciarni oraz salonu manicure. Wkrótce to grono zasili też apteka.
- Z uwagi na ustawę ograniczającą handel w niedzielę i święta, a co za tym idzie zmniejszającą się liczbę dni handlowych, postawiliśmy w 2019 na większą liczbę projektów, które wspierały biznesy naszych najemców. Aktywniej komunikowaliśmy zarówno kluczowe punkty kalendarza handlowego oraz nowe sezony, jak również organizowaliśmy wydarzenia pośrodku sezonów, które wzmacniały sprzedaż w każdym z segmentów oferty. Tego typu projekty pojawiały się praktycznie co miesiąc. Efektem tego był m.in. utrzymujący się przez cały 2019 rok wzrost obrotów w porównaniu do 2018 roku - wyjaśnia przedstawicielka Gemini Park.
CSR i community relations równie ważne
Ale nie tylko akcje pro sale przyczynił się do większej popularności galerii w minionym roku. Centrum handlowe znów postawiło na CSR (Corporate Social Responsibility), organizując w ciągu roku kilkanaście akcji edukacyjnych, prozdrowotnych i charytatywnych, współpracując przy tym m.in. z UM Bielsko-Biała, Fundacją Imperium Sportu, Akademią Techniczno-Humanistyczną Fundacją Nie Wypada Nie Pomagać czy WOŚP .
Od marca galeria partnerowała unikalnemu i ważnemu społecznie projektowi "GraMy doBBro", który powstał po tragedii w Gdańsku. Poprzez serię wydarzeń, w tym m.in. koncerty, namawiał on do walki z przemocą i hejtem w przestrzeni publicznej. W ramach współpracy w galerii organizowano cykliczne wystawy zdjęć. Od sierpnia z kolei centrum zaczęło realizować projekt "Ciche poniedziałki", tworząc przyjazne warunki dla osób ze spektrum autyzmu. Galeria włączyła się także w projekt edukacyjny "Nie zarażę Cię autyzmem, ale mogę optymizmem!". Latem z kolei Gemini Park udostępniał swoje parkingi dla mieszkańców na wypadek alertów pogodowych.
Jesienią obiekt został partnerem charytatywnego biegu "Bielska 10", dzięki któremu zbierane są fundusze na rzecz dzieci - podopiecznych Fundacji Imperium Sportu. W wydarzeniu wzięło udział ponad 900 biegaczy. Całości towarzyszyła także akcja "Aktywna Rodzina z Bielską 10" z atrakcjami sportowymi. Oprócz tego, jak co roku, zbierano krew w zamian za bilety na mecz. Centrum handlowe wsparło także inicjatywę Jurka Owsiaka oraz VIII Piknik Organizacji Pozarządowych. Zorganizowało także rekordową zbiórkę krwi z TS Podbeskidzie.
W kalendarzu nie zabrakło także wydarzeń, które rozwijały relacje ze społecznością lokalną. Gemini Park organizował m.in. spotkania ze sportowcami z TS Podbeskidzie, a także wspólne wydarzenia z klubem np. na Dzień Kobiet. Kolejny rok z rzędu galeria stała się także miejscem finisażu wystawy XXV Konkursu Malarstwa Nieprofesjonalnego im. Ignacego Bieńka. W budowaniu relacji pomógł też projekt BB Days 4 IT, czyli festiwal IT prezentujące nowinki technologiczne.
- Od lat staramy się być zaangażowani w życie naszej społeczności lokalnej, jak każdy dobry sąsiad. Realizujemy zarówno akcje skierowane do tej społeczności, jak również wydarzenia współtworzone z nią. Stawimy przy tym mocno społeczny wydźwięk projektów, wspierając ważne, lokalne inicjatywy i cele. Tym samym pokazujemy, że centrum handlowe to nie tylko miejsce robienia zakupów, ale także ważny integrator życia lokalnego i partner wartościowych inicjatyw - mówi Anna Dworak.
To właśnie z tego powodu Gemini Park przyłączył się w tym roku do głośnej akcji "Syrenka Toma Hanksa". To już drugi tego typu projekt po nagrodzonym m.in. Złotym Spinaczem i Eurobuild Awards wydarzeniu"Bielsko-Biała dla Toma Hanksa". Celem przedsięwzięcia realizowanego przez Fundację Nie Wypada Nie Pomagać jest zbiórka funduszy na odział Psychiatryczny Szpitala Dziecięcego w Bielsku-Białej. Jednym za ambasadorów przedsięwzięcia jest Rafał Sonik, właściciel Gemini Park.
Edutainment i współpraca coraz ważniejsze
W swoich działaniach marketingowych w 2019 roku galeria nie zapominała także o sporej dawce rozrywki, która na stałe wpisała się w jej działalność. W minionym roku oparto ją głównie na sporcie, promując tym samym aktywność i ruch. Wśród wydarzeń można było znaleźć m.in. drużynowy turniej konsolowy Fifa, dzień z boksem w klubie fitness BeFit czy prezentację koszulki TS Podbeskidzie i Pucharu Świata zdobytego przez naszych siatkarzy. Rok zakończyła serią wydarzeń świątecznych , w tym m.in. malowaniem choinek ze sportowcami BKS Stal Bielsko - Biała i BBTS Bielsko-Biała. Gemini Park połączył także rozrywkę z nauką, m.in. podczas SuperNaukowego Dnia Dziecka i Edukacyjnej Wystawy Militarnej pod hasłem „Historia jest super!”.
- Tego typu wydarzenia na stałe wpisały się w nasz kalendarz i staramy się, aby co miesiąc przynajmniej jedno zagościło w naszej galerii. Ważne jest to chociażby z punktu widzenia pozycjonowania galerii. Jesteśmy obiektem rodzinnym, ale także centrum handlowo-rozrywkowym. Staramy się więc zapewniać naszym klientom liczne atrakcje, które angażują, ale także, które zapewniają wysokiej jakości rozrywkę w czasie wolnym - mówi Dworak.
W tym pomaga także ścisła współpraca galerii z najemcami. To dzięki niej udaje się organizować takie wydarzenia jak "SuperNoc Zakupów" z promocjami w sklepach, rekordowy Black Weekend czy cykl imprez dla dzieci w Parku Rozrywkowo-Rekracyjnym W DECHE!. Korzyści z tego są obustronne. - Zaangażowanie najemcy w nasze projekty, ale także własne inicjatywy przekładają się na wyniki. Park w DECHĘ jest tego najlepszym przykładem. Dzięki nowym atrakcjom, ale także wspólnym wydarzeniom np. na 10-lecie galerii, najemca ten zanotował rekordowy, bo aż 11% wzrost liczby odwiedzających w porównaniu do 2018 roku - dodaje.
Te kierunki swoich działań marketingowych Gemini Park planuje kontynuować w 2020 roku. - Przyjęta przez nas strategia nie tylko dużej aktywności, ale także dywersyfikacji wydarzeń, przynosi efekty. Razem ze skutecznym leasingiem wzmacnia pozycjonowanie obiektu, promuje jego wizerunek, pomaga nam także w rozwoju relacji z najemcami i mieszkańcami Podbeskidzia. Dlatego w 2020 dalej będziemy dalej szli w tym kierunku, znów tworząc idealny miks mądrej rozrywki, CSR, prosprzedaży i community relations – podsumowuje.
Źródło: Gemini Park Bielsko-Biała, Gemini Holding
Tagi: Gemini Holding, Gemini Park Bielsko-Biała, Gemini Park
Gemini Park Bielsko – Biała to nowoczesne centrum handlowo-rozrywkowe położone w samym sercu stolicy Podbeskidzia.
Na ponad 42 tys. m kw. można znaleźć 120 sklepów, punktów usługowych i restauracji, a także niezwykle komfortowy, przestronny parking. Galeria cechuje się bardzo dobrą lokalizacją oraz świetnymi rozwiązaniami komunikacyjnymi. Rodzinny charakter galerii sprawia, że obok bogatej oferty zakupowej, można w niej znaleźć także inne atrakcje stworzone z myślą o dzieciach, w tym mający 10,5 tys. m kw. „Park – W DECHE!” oraz park linowy. To pierwsza tego typu przestrzeń przy galerii handlowej w Polsce, który daje dzieciom możliwość aktywnego spędzenia czasu połączonego z nauką i poznaniem świata. Galeria działa od 2009 roku. W 2014 została natomiast rozbudowana.
Ta wielowymiarowość sprawia, że z roku na rok rośnie liczba wydarzeń organizowanych przez centra handlowe.
Przykładem jest zeszłoroczna aktywność Gemini Park Bielsko-Biała. W zaledwie 12 miesięcy galeria zorganizowała aż 60 różnych kampanii, akcji społecznych, wystaw i eventów. Tym samym znalazła się w gronie najaktywniejszych marketingowo centrów handlowych w województwie śląskim.
- Pod względem marketingowym był to intensywny rok. W 2019 roku postawiliśmy zarówno na większą liczbę akcji pro-sale i aktywujących footfall, jak również na jeszcze ściślejszą współpracę z lokalnymi partnerami i najemcami. Sięgnęliśmy odważnie po edutainment, wprowadzając wydarzenia zapewniające mądrą rozrywkę. Włączyliśmy się i wsparliśmy także ważne lokalnie akcje społeczne - mówi Anna Dworak, dyrektor ds. marketingu i PR Gemini Park Bielsko-Biała.
Jak podkreśla przedstawicielka galerii, jest to kontynuacja obranej strategii marketingowej. - Wydarzenia, które organizowaliśmy miały jasny cel. Z jednej strony, wspierają budowany od lat rodzinny wizerunek, a tym samym wzmacniają pozycjonowanie, jako obiektu dla wielu pokoleń, łączącego zakupy z czasem wolnym, a do tego będącego blisko społeczności lokalnej. Z drugiej strony, miały na celu pomóc najemcom, aktywizując sprzedaż w kluczowych dla handlu momentach - mówi Dworak.
Cel: wesprzeć biznes najemcy
I tak, 2019 rok przyniósł Gemini Park aż 29 projektów, które wsparły sprzedaż. Największą była loteria na 10. urodziny. Do wygrania w niej było aż 10 tys. nagród, w tym 3 Skody City Go. W loterii udział wzięło aż 24 tys. osób. Wydano łącznie 95 tys. kuponów (aż 21% wzrost dzienny w stosunku do loterii w 2018r). W efekcie w maju 2019 roku w porównaniu do maja 2018 zanotowano wzrost sprzedaży galerii na metr kwadratowy na poziomie 13,6 proc. Ponadto centrum handlowe zorganizowało dwie duże akcje wyprzedażowe, Black Weekend, sezonowe promocje m.in. "SuperNoc Zakupów" oraz zniżki z magazynami Twój Styl, Show, Avanti Logo, Elle i Glamour. Nie zabrakło także kampanii promujących kluczowe momenty kalendarza handlowego.
Swoimi działaniami marketingowymi galeria wsparła także handel w niedziele niehandlowe. Posłużyła do tego z sukcesem zrealizowana regionalna kampania SUPEROTWARTA, promująca na Podbeskidziu dostępne w niedzielę atrakcje, w tym m.in. największą w regionie strefę restauracyjną liczącą sobie 13 lokali, 10-salowe nowoczesne kino, największy na Podbeskidziu rodzinny fitness club czy unikalny w skali kraju, mający aż 10,5 tys. m kw. park rozrywkowo-rekreacyjny "W DECHE". Kampania przyczyniła się do znacznego zwiększenia liczby odwiedzających w niedziele wolne od handlu, w stosunku do pierwszych niedziel niehandlowych w 2018 roku. Zaowocowała także decyzją kolejnych najemców o otwarciu swoich punktów w niedziele wolne od handlu m.in. salonu SPA, Costa Coffee, Grycan, kwiaciarni oraz salonu manicure. Wkrótce to grono zasili też apteka.
- Z uwagi na ustawę ograniczającą handel w niedzielę i święta, a co za tym idzie zmniejszającą się liczbę dni handlowych, postawiliśmy w 2019 na większą liczbę projektów, które wspierały biznesy naszych najemców. Aktywniej komunikowaliśmy zarówno kluczowe punkty kalendarza handlowego oraz nowe sezony, jak również organizowaliśmy wydarzenia pośrodku sezonów, które wzmacniały sprzedaż w każdym z segmentów oferty. Tego typu projekty pojawiały się praktycznie co miesiąc. Efektem tego był m.in. utrzymujący się przez cały 2019 rok wzrost obrotów w porównaniu do 2018 roku - wyjaśnia przedstawicielka Gemini Park.
CSR i community relations równie ważne
Ale nie tylko akcje pro sale przyczynił się do większej popularności galerii w minionym roku. Centrum handlowe znów postawiło na CSR (Corporate Social Responsibility), organizując w ciągu roku kilkanaście akcji edukacyjnych, prozdrowotnych i charytatywnych, współpracując przy tym m.in. z UM Bielsko-Biała, Fundacją Imperium Sportu, Akademią Techniczno-Humanistyczną Fundacją Nie Wypada Nie Pomagać czy WOŚP .
Od marca galeria partnerowała unikalnemu i ważnemu społecznie projektowi "GraMy doBBro", który powstał po tragedii w Gdańsku. Poprzez serię wydarzeń, w tym m.in. koncerty, namawiał on do walki z przemocą i hejtem w przestrzeni publicznej. W ramach współpracy w galerii organizowano cykliczne wystawy zdjęć. Od sierpnia z kolei centrum zaczęło realizować projekt "Ciche poniedziałki", tworząc przyjazne warunki dla osób ze spektrum autyzmu. Galeria włączyła się także w projekt edukacyjny "Nie zarażę Cię autyzmem, ale mogę optymizmem!". Latem z kolei Gemini Park udostępniał swoje parkingi dla mieszkańców na wypadek alertów pogodowych.
Jesienią obiekt został partnerem charytatywnego biegu "Bielska 10", dzięki któremu zbierane są fundusze na rzecz dzieci - podopiecznych Fundacji Imperium Sportu. W wydarzeniu wzięło udział ponad 900 biegaczy. Całości towarzyszyła także akcja "Aktywna Rodzina z Bielską 10" z atrakcjami sportowymi. Oprócz tego, jak co roku, zbierano krew w zamian za bilety na mecz. Centrum handlowe wsparło także inicjatywę Jurka Owsiaka oraz VIII Piknik Organizacji Pozarządowych. Zorganizowało także rekordową zbiórkę krwi z TS Podbeskidzie.
W kalendarzu nie zabrakło także wydarzeń, które rozwijały relacje ze społecznością lokalną. Gemini Park organizował m.in. spotkania ze sportowcami z TS Podbeskidzie, a także wspólne wydarzenia z klubem np. na Dzień Kobiet. Kolejny rok z rzędu galeria stała się także miejscem finisażu wystawy XXV Konkursu Malarstwa Nieprofesjonalnego im. Ignacego Bieńka. W budowaniu relacji pomógł też projekt BB Days 4 IT, czyli festiwal IT prezentujące nowinki technologiczne.
- Od lat staramy się być zaangażowani w życie naszej społeczności lokalnej, jak każdy dobry sąsiad. Realizujemy zarówno akcje skierowane do tej społeczności, jak również wydarzenia współtworzone z nią. Stawimy przy tym mocno społeczny wydźwięk projektów, wspierając ważne, lokalne inicjatywy i cele. Tym samym pokazujemy, że centrum handlowe to nie tylko miejsce robienia zakupów, ale także ważny integrator życia lokalnego i partner wartościowych inicjatyw - mówi Anna Dworak.
To właśnie z tego powodu Gemini Park przyłączył się w tym roku do głośnej akcji "Syrenka Toma Hanksa". To już drugi tego typu projekt po nagrodzonym m.in. Złotym Spinaczem i Eurobuild Awards wydarzeniu"Bielsko-Biała dla Toma Hanksa". Celem przedsięwzięcia realizowanego przez Fundację Nie Wypada Nie Pomagać jest zbiórka funduszy na odział Psychiatryczny Szpitala Dziecięcego w Bielsku-Białej. Jednym za ambasadorów przedsięwzięcia jest Rafał Sonik, właściciel Gemini Park.
Edutainment i współpraca coraz ważniejsze
W swoich działaniach marketingowych w 2019 roku galeria nie zapominała także o sporej dawce rozrywki, która na stałe wpisała się w jej działalność. W minionym roku oparto ją głównie na sporcie, promując tym samym aktywność i ruch. Wśród wydarzeń można było znaleźć m.in. drużynowy turniej konsolowy Fifa, dzień z boksem w klubie fitness BeFit czy prezentację koszulki TS Podbeskidzie i Pucharu Świata zdobytego przez naszych siatkarzy. Rok zakończyła serią wydarzeń świątecznych , w tym m.in. malowaniem choinek ze sportowcami BKS Stal Bielsko - Biała i BBTS Bielsko-Biała. Gemini Park połączył także rozrywkę z nauką, m.in. podczas SuperNaukowego Dnia Dziecka i Edukacyjnej Wystawy Militarnej pod hasłem „Historia jest super!”.
- Tego typu wydarzenia na stałe wpisały się w nasz kalendarz i staramy się, aby co miesiąc przynajmniej jedno zagościło w naszej galerii. Ważne jest to chociażby z punktu widzenia pozycjonowania galerii. Jesteśmy obiektem rodzinnym, ale także centrum handlowo-rozrywkowym. Staramy się więc zapewniać naszym klientom liczne atrakcje, które angażują, ale także, które zapewniają wysokiej jakości rozrywkę w czasie wolnym - mówi Dworak.
W tym pomaga także ścisła współpraca galerii z najemcami. To dzięki niej udaje się organizować takie wydarzenia jak "SuperNoc Zakupów" z promocjami w sklepach, rekordowy Black Weekend czy cykl imprez dla dzieci w Parku Rozrywkowo-Rekracyjnym W DECHE!. Korzyści z tego są obustronne. - Zaangażowanie najemcy w nasze projekty, ale także własne inicjatywy przekładają się na wyniki. Park w DECHĘ jest tego najlepszym przykładem. Dzięki nowym atrakcjom, ale także wspólnym wydarzeniom np. na 10-lecie galerii, najemca ten zanotował rekordowy, bo aż 11% wzrost liczby odwiedzających w porównaniu do 2018 roku - dodaje.
Te kierunki swoich działań marketingowych Gemini Park planuje kontynuować w 2020 roku. - Przyjęta przez nas strategia nie tylko dużej aktywności, ale także dywersyfikacji wydarzeń, przynosi efekty. Razem ze skutecznym leasingiem wzmacnia pozycjonowanie obiektu, promuje jego wizerunek, pomaga nam także w rozwoju relacji z najemcami i mieszkańcami Podbeskidzia. Dlatego w 2020 dalej będziemy dalej szli w tym kierunku, znów tworząc idealny miks mądrej rozrywki, CSR, prosprzedaży i community relations – podsumowuje.
Źródło: Gemini Park Bielsko-Biała, Gemini Holding
Tagi: Gemini Holding, Gemini Park Bielsko-Biała, Gemini Park
Gemini Park Bielsko – Biała to nowoczesne centrum handlowo-rozrywkowe położone w samym sercu stolicy Podbeskidzia.
Na ponad 42 tys. m kw. można znaleźć 120 sklepów, punktów usługowych i restauracji, a także niezwykle komfortowy, przestronny parking. Galeria cechuje się bardzo dobrą lokalizacją oraz świetnymi rozwiązaniami komunikacyjnymi. Rodzinny charakter galerii sprawia, że obok bogatej oferty zakupowej, można w niej znaleźć także inne atrakcje stworzone z myślą o dzieciach, w tym mający 10,5 tys. m kw. „Park – W DECHE!” oraz park linowy. To pierwsza tego typu przestrzeń przy galerii handlowej w Polsce, który daje dzieciom możliwość aktywnego spędzenia czasu połączonego z nauką i poznaniem świata. Galeria działa od 2009 roku. W 2014 została natomiast rozbudowana.
Zdjęcia do pobrania
Wypowiedział się ekspertKrzysztof Brączekdyrektor Gemini Park Bielsko-Biała
Przypisane branże