Coraz więcej klientów
Gemini Park Bielsko-Biała już kolejny rok z rzędu umacnia pozycję na lokalnym i regionalnym rynku oraz notuje najlepsze wyniki w swojej historii. Tylko od stycznia do grudnia 2018 roku centrum handlowe odwiedziła rekordowa liczba ponad 5,3 mln klientów!
Rosnąca popularność galerii sprawiła, że w 2018 roku w zestawieniu z 2017 rokiem ruch w galerii wzrósł o ponad 1,2% Dla porównania, w tym samym czasie centra handlowe w całej Polsce zanotowały spadek średnio aż o -3,2% proc., a w listopadzie sięgający nawet -8,5%. – podaje ShopperTrak.
- W 2018 roku skutecznie oparliśmy się negatywnemu trendowi, jaki pojawił się w związku z wejściem w życie ustawy o zakazie handlu w niedzielę i święta. Dzięki temu w porównaniu do 2017 roku utrzymaliśmy się blisko 5 punktów procentowych ponad średnim trendem notowanym przez indeksy rynkowe. To bardzo dobry wynik – ocenia Krzysztof Brączek, dyrektor Gemini Park Bielsko-Biała.
Obroty najemców na plusie
Ale nie tylko rosnąca liczba klientów to powód do zadowolenia. Galeria zanotowała także rekordowy wzrost obrotów i to pomimo sukcesywnie spadającej na rynku dynamiki sprzedaży. Obroty w Gemini Park w 2018 roku wzrosły aż o 11% – podobnie jak w przypadku footfall, to również najlepszy wynik w blisko 10-letniej historii galerii.
Bardzo dobre wyniki zanotowali także poszczególni najemcy centrum handlowego. W porównaniu do 2017 roku obroty w segmencie rozrywkowym wzrosły aż o 67%! O blisko 20% większe obroty miały sklepy z wyposażeniem wnętrz, a wzrost w sklepach z elektroniką i multimediami sięgnął 19%.
Klienci Gemini Park chętniej robili także zakupy w sklepach z ubraniami i butami. W efekcie obroty najemców segmentu modowego w 2018 roku wzrosły aż o 17% Dużą popularnością cieszyła się także oferta restauracji i kawiarni. Najemcy strefy gastronomicznej zakończyli rok z aż 17% wzrostem obrotów.
- Od czasu rozbudowy obiektu w 2014 roku obserwujemy stabilny wzrost liczby odwiedzających i obrotów. W 2018 roku pomimo przeciwności, jakie pojawiły się m.in. w związku z nową ustawą uderzającą w handel, udało się nam utrzymać ten pozytywny i stały już trend – mówi Krzysztof Brączek.
Działa pozycjonowanie
Zdaniem dyrektora obiektu, wpływ na to miało kilka czynników. – Po rozbudowie w 2014 roku wdrożyliśmy nową strategię marketingową i zaczęliśmy pozycjonować się jako obiekt rodzinny. Zmianie uległ także mix najemców oraz sposób komunikowania się obiektu. Pojawiły się nowe eventy i akcje marketingowe. Zagospodarowane zostało także otoczenie galerii. Prowadzone z sukcesem działania zmieniły postrzeganie obiektu na lokalnym i regionalnym rynku, przyciągając do galerii nowych klientów, nie tylko z Bielska-Białej, ale także z dalszych zakątków Podbeskidzia - mówi.
- W znaczący sposób zaangażowaliśmy się także w życie lokalnej społeczności, stając się jego integralną częścią. Nawiązaliśmy ścisłą współpracę z kilkudziesięcioma instytucjami, a także miastem. W efekcie tego zbudowaliśmy także wokół siebie społeczność. Miało to znaczący wpływ na odbiór centrum handlowego mieszkańców Podbeskidzia i jego popularność – wyjaśnia dyrektor galerii.
Jest rodzinna oferta, są rodziny
Nie bez znaczenia jest też oferta. – Prowadzona w ostatnich latach rekomercjalizacja, wynikająca z nowej strategii obiektu, nastawiona była na budowę pozycji Gemini Park jako galerii rodzinnej. Udało się nam nie tylko zrekomercjalizować słabiej działających najemców, ale także wynająć wakaty. W efekcie obiekt jest dziś w ponad 99-proc. skomercjalizowany, a klienci mają do dyspozycji zróżnicowaną, rodzinną ofertę – mówi Krzysztof Brączek.
Ta ostania także w ubiegłym roku sporo zyskała. Tylko w 2018 roku w ofercie Gemini Park pojawiły się takie marki jak m.in. Deichmann, eSmoking World, By Dziubeka czy Masterkom. Strefa food court wzbogaciła się z kolei o restaurację McDonald’s. Galeria przedłużyła też umowy najmu z 27 partnerami biznesowymi, w tym m.in. z Cinema City, Douglas, Big Star, Monnari, New Yorker i RTV Euro AGD. Aż 4 marki zdecydowały się w 2018 roku na powiększenie swoich sklepów w Gemini Park, a tym samym poszerzenie działalności. Taki ruch wykonały: Pepco, Big Star, Gatta i Ochnik. Powyższe działania objęły ponad 14 tys. m kw., czyli aż 32,5% całej powierzchni najmu.
Rozrywka rośnie!
Znaczący wpływ na postrzeganie obiektu, a tym samym także na ruch i obroty miały ostatnie inwestycje galerii. W 2018 roku centrum handlowe nie tylko rozwinęło swoją infrastrukturę, ale także po raz kolejny w ostatnich latach umocniło ofertę rozrywkową i rekreacyjną skierowaną do rodzin z dziećmi.
W maju ubiegłego roku do dyspozycji klientów oddano kolejny, trzeci już etap unikalnego, ekologicznego parku rozrywki „W DECHE!” Na powierzchni ponad 6,5 tys. m kw., wśród koron drzew, stworzono półkilometrowy, mający 3 trasy park linowy z blisko 50 przeszkodami dostosowanymi do osób w różnym wieku.
Dzięki tej inwestycji powierzchnia zewnętrznej rodzinnej strefy rozrywki wzrosła aż do 11,5 tys. m kw.! W przestrzeni tej znaleźć można już blisko 60 różnych atrakcji dla maluchów i rodziców, ale także dla młodzieży. Dziś jest to największa tego typu oferta rozrywkowo-rekreacyjna zlokalizowana przy centrum handlowym w Polsce.
Zmiany te zaprocentowały. Tylko w 2018 roku, w stosunku do 2017, park zanotował 15-procentowy wzrost odwiedzających, zamykając sezon z rekordową liczbą ponad 60 tys. klientów. Jest to jak dotąd najlepszy wynik strefy rozrywki od jej powstania w 2014 roku!
Spore zmiany zaszły także na pasażu galerii. Tam w 2018 roku stworzono aż 10 spełniających założenia idei „trzeciego miejsca”, nowych stref wypoczynkowych dostosowanych do potrzeb rodzin z dziećmi. Co ciekawe, jedna ze stref daje galerii możliwość przekształcenia jej w przestrzeń eventową.
Branża docenia
Kierunek rozwoju galerii doceniają nie tylko klienci, także branża. W 2018 rok obiekt nominowany był aż 5 razy do nagród branżowych i marketingowych. Gemini Park zdobył m.in. Złote Spinacze oraz Eurobuild Awards w kategorii „Outstanding Non-Business Achievement”. Obiekt uhonorowano także nagrodą „Marka Śląskie” w kategorii społeczna odpowiedzialność biznesu. Gemini Holding zdobył natomiast tytuł „Developer of The Year” Eurobuild Awards.
Plany na 2019
Pracowicie zapowiada się także ten rok. Galeria ma w planach m.in. znaczącą przebudowę strefy restauracyjnej. Przestrzeń ta zyska nową aranżację, a także kilka nowych funkcji. Zapewni także więcej prywatności przy jednoczesnym zwiększeniu liczby miejsc. Spore zmiany zajdą także w otoczeniu galerii. W „Parku W DECHE!” pojawią się kolejne atrakcje, w tym m.in. park trampolin.
Za sprawą współpracy m.in. z miastem sporo będzie się dziać także w Parku Strzygowskiego, gdzie ulokowany jest park linowy. Powstać tam mają m.in. nowe ścieżki rowerowe oraz ścieżki dla rolkarzy. Z kolei nad rzeką Białą, która płynie tuż przy galerii, mieszkańcy zaplanowali z budżetu obywatelskiego stworzenie m.in. zielonej miejskiej plaży oraz ścianki wspinaczkowej. Na 2019 rok przewidziano także uruchomienie wyczekiwanej stacji rowerów miejskich.
Źródło: Gemini Park Bielsko-Biała
***
Gemini Park Bielsko – Biała to nowoczesne centrum handlowo-rozrywkowe położone w samym sercu stolicy Podbeskidzia. Na ponad 42 tys. m kw. można znaleźć 120 sklepów, punktów usługowych i restauracji, a także niezwykle komfortowy, przestronny parking. Galeria cechuje się bardzo dobrą lokalizacją oraz świetnymi rozwiązaniami komunikacyjnymi. Rodzinny charakter galerii sprawia, że obok bogatej oferty zakupowej, można w niej znaleźć także inne atrakcje stworzone z myślą o dzieciach, w tym „Park – W DECHE!”. To pierwszy tego typu obiekt, który daje dzieciom możliwość aktywnego spędzenia czasu połączonego z nauką i poznaniem świata. Liczący sobie 5 tys. m kw. park w całości wykonany jest z drewna i materiałów przyjaznych środowisku. To jedyne takie miejsce na Podbeskidziu. Galeria działa od 2007 roku. W 2014 została natomiast rozbudowana.