Gemini Park Bielsko-Biała: Obiekt doceniony za swój CSR Opublikowano 14 stycznia 2019
Dopasowana do obiektu i konsekwentnie realizowana strategia społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR) może przynieść centrum handlowemu wymierne korzyści wizerunkowe i uznanie branży. Najlepszym na to przykładem jest centrum handlowo-rozrywkowe Gemini Park Bielsko-Biała.

Gemini Park docenione

Centrum handlowe w minionym roku było aż 5 razy nominowane do nagród za projekty społeczne. W sumie w ręce Gemini Park powędrowały aż 3 nagrody, w tym m.in. Złote Spinacze przyznane przez Polskie Stowarzyszenie Public Relations oraz Eurobuild Awards w kategorii „Outstanding Non-Business Achievement”.

- Działania społeczne na stałe wpisały się w naszą aktywność marketingową, systematycznie zajmując w niej coraz większe pole. To obszar, który daje wręcz nieograniczone możliwości rozwoju relacji ze społecznością lokalną. Miniony rok pokazał nam również, że dzięki pomysłowemu CSR możemy być także aktywnym sąsiadem, pozytywnie nakręcającym społeczność lokalną, budując solidny i uzasadniony wizerunek galerii będącej blisko mieszkańców miasta –– mówi Krzysztof Brączek, dyrektor Gemini Park Bielsko-Biała.

Na fali Toma Hanksa

Uznanie dla aktywności CSR, jakie w 2018 roku zdobył Gemini Park to między innymi zasługa głośnej akcji „Bielsko-Biała dla Toma Hanksa”. Trwający blisko rok projekt społeczny miał na celu zakup i remont kultowego auta dla hollywoodzkiego gwiazdora, a także zbiórkę pieniędzy na rzecz Szpitala Pediatrycznego w Bielsku-Białej.

Z pomysłem realizacji akcji do galerii zgłosiła się pomysłodawczyni akcji Monika Jaskólska, najemca Gemini Park. W ciągu blisko roku  galeria zorganizowała m.in. wystawę Fiatów 126p z Muzeum Fiata, a także wielki finał z odsłonięciem samochodu. W sumie dzięki całej akcji zebrano blisko 120 tys. złotych.

 Pieniądze w całości trafiły do bielskiego szpitala. Sam projekt zaangażował natomiast tysiące mieszkańców, a także liczne firmy i instytucje w tym m.in. PLL Lot, Lotnisko im. Fryderyka Chopina, Carlex Design czy BB Oldtimer Garage. Projekt wsparł także UM Bielska-Białej, a jednym z jego ambasadorów został Rafał Sonik, rajdowiec i prezes Gemini Holding.

Nic więc dziwnego, że to właśnie za ten projekt posypało się najwięcej laurów. Wspólnie z Moniką Jaskólską oraz partnerami akcji Gemini Park zgarnął w minionym roku srebrnego Złotego Spinacza w kategorii „Event społeczny” oraz nagrodę Eurobuild Awards The Popular Choice Awards w kategorii „Outsanding Non-Business Achievement of the Year”. Projekt nominowany był także do nagrody PRCH Retail Awards w kategorii „Wydarzenie Roku”.

Doceniono także inne działania galerii

Ale sukces akcji z Tomem Hanksem to nie jedyny powód, dla którego dostrzeżono CSR Gemini Park Bielsko-Biała. Galeria w ostatnich 5 latach aktywna była aż na 5 różnych polach realizując w sumie ponad 200 akcji prospołecznych. Zauważyła to kapituła nagrody „Marka Śląskie”, nagradzając galerię w kategorii społecznej odpowiedzialności biznesu.

Galerię doceniono m.in. za akcje edukacyjne, charytatywne, prozdrowotne, kulturalne i proekologiczne. Zwrócono uwagę m.in. na projekt „Czyste Beskidy”, któremu partneruje obiekt, a który co roku nawołuje do dbania o górskie szlaki Beskidu Śląskiego. Doceniono także organizowany z Akademią Techniczno-Humanistyczną „Festiwal Nauki” oraz projekt placemakingowy, dzięki któremu w Bielsku powstała nowa przestrzeń spotkań – Skwer Poetów im. Kazimiery Alberti.

Centrum handlowe wyróżnione zostało także za organizowane Targi Ekonomii Społecznej, wsparcie dla głośnej akcji MOTOMIKOŁAJE, organizowane biegi charytatywne czy proaktywną współpracę m.in. z Fundacją Złote Łany, Fundacją WeGirls, Fundacją Iskerka, Fudnacją Mam Kota na Punkcie Psa czy WOŚP.

 Przyznając tytuł „Marka Śląskie” wypunktowano także  zaangażowanie galerii zwłaszcza w obchody Ogólnopolskich Dni Świadomości Autyzmu oraz pomoc dla zwierząt w ramach akcji „Podbeskidzie zwierzakom”. Zwrócono także uwagę na współpracę galerii z aż 3 klubami sportowymi  - TS Podbeskidzie, BBTS Bielsko-Biała i BKS Profi Credit Bielsko-Biała. Galeria wspólnie ze sportowcami organizuje m.in. kwesty i akcje charytatywne.

O docenieniu obiektu przesądziło również jego zaangażowanie w kulturę regionu. W centrum handlowym regularnie odbywają się wystawy lokalnych artystów, głównie w ramach Konkursu Malarstwa im. Ignacego  Bieńka. Galeria organizuje także Jarmark Produktów Regionalnych, promujących tradycyjne wyroby z Podbeskidzia.

Elementem, który jednak zwrócił największą uwagę jest prowadzona od ponad 4 lat rewitalizacja terenów zielonych nad rzeką Białą. Popularne przed laty tereny wypoczynkowe za sprawą Gemini Park od kilku lat ożywają i przywracane są stopniowo mieszkańcom. Już dziś na powierzchni ponad 11,5 tys. m kw. można znaleźć m.in. nowoczesny i ekologiczny park rozrywki „W DECHĘ” oraz park linowy rozwieszony w koronach starych drzew. Miejsce to spełniające funkcję rekreacyjną, służy także do organizowania m.in. półkolonii, których motywem przewodnim jest ekologia.

To unikalne przedsięwzięcie dostrzegł nie tylko Urząd Marszałkowski i Regionalna Izba Przemysłowo-Gospodarcza, która przyznaje tytuł „Marka Śląskie”, także Polska Rada Centrów Handlowych, która „Ekopark W DECHE” nominowała w tym roku do nagrody PRCH Retail Awards w kategorii „Działania i strategia CSR centrum handlowego”. Doceniono m.in. sposób, w jaki zrewitalizowano tereny oraz formułę propagowania postaw proekologicznych.

- Na polu zaangażowania społecznego dziś jedną z najaktywniejszych galerii w województwie śląskich. Aktywnie współpracujemy z miastem, fundacjami, stowarzyszeniami, ale także ośrodkami kulturalnymi, szpitalami, osobami prywatnymi i naszymi najemcami. Staramy się wyszukiwać i wspierać te projekty, które są cenne dla społeczności lokalnej i dzięki którym możemy dać coś od siebie. Wierzymy, że korzystają na tym wszystkie zaangażowane strony – mówi Krzysztof Brączek.

 

Źródło: Gemini Park Bielsko-Biała

***

 Gemini Park Bielsko – Biała to nowoczesne centrum handlowo-rozrywkowe położone w samym sercu stolicy Podbeskidzia. Na ponad 42 tys. m kw. można znaleźć 120 sklepów, punktów usługowych i restauracji, a także niezwykle komfortowy, przestronny parking. Galeria cechuje się bardzo dobrą lokalizacją oraz świetnymi rozwiązaniami komunikacyjnymi. Rodzinny charakter galerii sprawia, że obok bogatej oferty zakupowej, można w niej znaleźć także inne atrakcje stworzone z myślą o dzieciach, w tym „Park – W DECHE!”. To pierwszy tego typu obiekt, który daje dzieciom możliwość aktywnego spędzenia czasu połączonego z nauką i poznaniem świata. Liczący sobie 5 tys. m kw. park w całości wykonany jest z drewna i materiałów przyjaznych środowisku. To jedyne takie miejsce na Podbeskidziu. Galeria działa od 2007 roku. W 2014 została natomiast rozbudowana.

 

Przypisane branże