Bielskie centrum handlowe z nagrodą „Marka Śląskie” Opublikowano 3 września 2018
Gemini Park Bielsko-Biała zdobył nagrodę „Marka Śląskie” przyznawaną przez Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego i Regionalną Izbę Przemysłowo-Handlową w Gliwicach. Obiekt doceniono w kategorii społecznej odpowiedzialności biznesu. Do nagrody galerię zgłosił Urząd Miasta Bielsko-Biała.

Gemini Park to Marka Śląskie

W miniony weekend podczas 24. gali Regionalnej Izby Przemysłowo-Handlowej w Gliwicach po raz 9. wręczono nagrody „Marka Śląskie”. Wśród tegorocznych laureatów znalazło się także Gemini Park Bielsko-Biała. Galeria nagrodzona została w kategorii społecznej odpowiedzialności biznesu.

To pierwsze centrum handlowe wyróżnione „Marką Śląskie” na tym polu. Galerię doceniono m.in. za zaangażowanie w zakresie m.in. edukacji ekologicznej, rewitalizacji terenów zielonych, ale także współpracę z NGO, szkołami i lokalnymi instytucjami. Dostrzeżono także organizowane projekty charytatywne, w tym m.in. akcję „Bielsko-Biała dla Toma Hanksa” i projekty miejscotwórcze, z akcją „Skwer poetów im. Kazimiery Alberti” na czele.

- Od lat staramy się być aktywnym uczestnikiem życia w regionie, angażując się w liczne projekty społeczne, edukacyjne, proekologiczne i prozdrowotne. Wspieramy i sami organizujemy wartościowe inicjatywy, które zmieniają postrzeganie naszego regionu. Podejmujemy się także współpracy instytucjami, wspólnie realizując projekty na rzecz społeczności lokalnej  – mówi Krzysztof Brączek, dyrektor Gemini Park Bielsko-Biała.

- Dla nas  jest to jednak naturalne działanie, wypływające ze strategii obiektu, ale także z chęci uczestnictwa w życiu regionu i budowy dobrosąsiedzkich relacji. Cieszy nas więc, że ta aktywność, będąc dla nas codziennością, została zauważona, jako działanie mające znaczący wkład w rozwój województwa śląskiego i budowę jego nowoczesnej marki  - dodaje.

Wielowymiarowe zaangażowanie

Skala zaangażowania Gemini Park robi jednak wrażenie. Tylko w ciągu ostatnich 5 lat galeria zorganizowała lub wsparła ponad 200 projektów o charakterze społecznym, angażując w przy tym kilkaset tysięcy mieszkańców województwa śląskiego.  

Wśród najgłośniejszych projektów społecznych realizowanych przez galerię znaleźć można m.in. akcję „Bielsko-Biała dla Toma Hanksa”, z której dochód przeznaczony został  na Szpital Pediatryczny w mieście, a także zakrojoną na szeroką skalę rewitalizację terenów zielonych nad rzeką Białą, położonych tuż przy galerii. 

Centrum handlowe zrealizowało także kilkadziesiąt mniejszych przedsięwzięć. Jednym z nich był Skwer Poetów im. Kazimiery Alberti, projekt realizowany wspólnie z Akademią Techniczno-Humanistyczną. W jego efekcie powstała mająca ponad 400 m kw. nowa przestrzeń spotkań z ławkami i zielenią.

Gemini Park aktywny był także na polu edukacji prozdrowotnej, organizując m.in. obchody Ogólnopolskich Dni Autyzmu oraz „Weekendy Zdrowia” z badaniami profilaktycznymi. Galeria zaangażowała się także na polu kultury, organizując m.in. wystawy lokalnych twórców prezentowanych w ramach Konkursu Malarstwa im. Ignacego Bieńka.

Od lat galeria uczestnicy także jako partner projektu ekologicznego „Czyste Beskidy”, który zwraca uwagę na czystość popularnych górskich szlaków i zachęca także do udziału w akcji sprzątania. Razem z klubami TS Podbeskidzie, BBTS Bielsko-Biała i BKS Profi Credit Bielsko Biała obiekt organizuje także akcje charytatywne i kwesty.

- Staramy się wspierać inicjatywy, które bliskie są sercom naszych pracowników i które są jednocześnie ważne dla mieszkańców Podbeskidzia. Stawiamy na projekty, które integrują mieszkańców i budują partnerstwo, a przez to dają możliwość współuczestnictwa. To dziś gwarant sukcesu takich projektów, które zmieniają nie tylko wizerunek Bielska-Białej, ale także całego regionu – mówi Brączek.

Marka Śląskie to konkurs, którego celem jest promocja województwa śląskiego. Pokazuje on atuty regionu, nie koniecznie związane tylko z przemysłem.  Projekt wyróżnia m.in. godne uwagi zjawiska kulturalne, społeczne i sportowe przyczyniające się do budowy pozytywnego wizerunku województwa oraz jego marki. Nagroda przyznawana jest w 14 kategoriach. Wśród laureatów, oprócz Gemini Park, znaleźć można w tym roku m.in. Politechnikę Śląską, Śląskie Centrum Logistyki S.A., Miasto Rybnik, Regionalną Fundację Pomocy Niewidomym w Chorzowie  i Politechnikę Śląską.

 

***

 Gemini Park Bielsko – Biała to nowoczesne centrum handlowo-rozrywkowe położone w samym sercu stolicy Podbeskidzia. Na ponad 40 tys. m kw. można znaleźć 120 sklepów, punktów usługowych i restauracji, a także niezwykle komfortowy, przestronny parking. Galeria cechuje się bardzo dobrą lokalizacją oraz świetnymi rozwiązaniami komunikacyjnymi. Rodzinny charakter galerii sprawia, że obok bogatej oferty zakupowej, można w niej znaleźć także inne atrakcje stworzone z myślą o dzieciach, w tym „Park – W DECHE!”. To pierwszy tego typu obiekt, który daje dzieciom możliwość aktywnego spędzenia czasu połączonego z nauką i poznaniem świata. Liczący sobie 5 tys. m kw. park w całości wykonany jest z drewna i materiałów przyjaznych środowisku. To jedyne takie miejsce na Podbeskidziu. Galeria działa od 2007 roku. W 2014 została natomiast rozbudowana.

Źródło Gemini Park Bielsko-Biała

Przypisane branże