Coraz więcej rodzin
Galerie Gemini Park stają się coraz popularniejsze wśród rodzin z dziećmi. Klienci ci stanowią już ponad połowę robiących tutaj zakupy. Rodzin przybywa zarówno wśród klientów bielskiego Gemini Park, jak również nowo otwartej galerii w Tychach.
- Z roku na rok obserwujemy rosnący udział rodzin z dziećmi wśród klientów naszych centrów handlowych. To dziś klient, który spędza u nas najwięcej czasu na zakupach, który wydaje najwięcej podczas jednej wizyty i który regularnie wraca na zakupy. Rodziny także, częściej od pozostałych klientów, korzystają z oferty restauracyjnej oraz infrastruktury galerii np. placów zabaw czy stref relaksu – mówi Anna Malcharek, dyrektor zarządzająca Gemini Holding.
Bielsko stawia na rozrywkę i rekreację
Wpływ na rosnący udział rodzin mają przede wszystkim prorodzinne działania, jakie podejmują poszczególne galerie Gemini Park i to nie tylko w sferze marketingowej. Przykład tego najwyraźniej widać w Gemini Park Bielsko-Biała. Tamtejsza galeria nie tylko inwestuje w unikalną w skali kraju infrastrukturę dla rodzin z dziećmi, ale także systematycznie rozwija swoją ofertę rozrywkową w tym kierunku.
- Dopasowujemy galerię do zakupów rodzinnych i oczekiwań, jakie mają rodziny względem nowoczesnego centrum handlowego – mówi Krzysztof Brączek, dyrektor Gemini Park Bielsko-Biała . - Z jednej strony stale uzupełniamy ofertę rozrywkową. Z drugiej systematycznie realizujemy inwestycje, które poszerzają naszą ofertę rekreacyjno-edukacyjną, tworzoną głównie z myślą o dzieciach i młodzieży – dodaje.
I rzeczywiście, pod względem inwestycji powstających dla najmłodszych klientów i ich opiekunów bielska galeria przoduje dziś w woj. śląskim. Tylko ostatnie 5 lat przyniosło serię dużych realizacji. W 2014 roku na terenach zielonych przy obiekcie powstał „Park Radość”, przekształcony w 2016 w pierwszy w Polsce edukacyjno-rekreacyjny ekopark „W DECHE!”, mający powierzchnię ponad 5 tys. m kw.
Natomiast w 2018 roku inwestycja zyskała kolejną atrakcję – mający ponad pół kilometra długości park linowy, jeden z największych na Podbeskidziu. W efekcie powstała olbrzymia, bo licząca sobie ponad 11 tys. m kw., strefa rozrywkowa, będąca jednocześnie pierwszym etapem rewitalizacji sąsiadującego z galerią Parku Strzygowskiego.
- Tymi inwestycjami wychodzimy przed szereg. Zamiast skupiać się wyłącznie na akcjach eventowych dla dzieci, stawiamy na stałe i duże atrakcje, które systematycznie poszerzamy o kolejne. W ten sposób wokół galerii tworzymy przyjazny klimat miejsca, w którym można zrobić zakupy, ale także dobrze się bawić, wypocząć, spotkać z przyjaciółmi, a do tego natrafić na unikalną przestrzeń przyjazną dziecku, jakiej nie ma żadna galeria w regionie - mówi Krzysztof Brączek.
- Jednocześnie staramy się, aby powstające atrakcje nie były bezcelowe, a spełniały ważną rolę dydaktyczną, np. pozwalały dziecku lepiej zrozumieć otaczający go świat, zachęcały do aktywności i uprawiania sportu czy uczyły postaw proekologicznych. To przyciąga klientów, zarówno tych robiących u nas zakupy, jak i tych, którzy wpadają do nas pobawić się lub wypocząć. Już dziś miesięcznie nasze tereny rekreacyjne odwiedza nawet 20 tys. osób – dodaje.
Rodzinna oferta w Tychach
Ale Gemini Park Bielsko-Biała to niejedyna galeria należąca do Gemini Holding, która stawia na rodziny z dziećmi. Także nowo powstały obiekt w Tychach stworzony został z myślą o obecności najmłodszych na zakupach. W centrum handlowym powstały np. liczne strefy relaksu wypełnione specjalnymi meblami dla dzieci.
Galeria wydzieliła także przestrzeń dla najmłodszych na swoim food court’cie, również z meblami dla najmłodszych. O rodzinach pomyślano nawet projektując przestronniejsze niż standardowo parkingi i szerokie aleje handlowe przyjazne wózkom. Specjalnie przystosowano także pomieszczenia WC, montując w nich toalety rozmiarem dopasowane do dzieci.
- Mieliśmy ten komfort, że od początku zakładaliśmy, że Gemini Park będzie galerią dla całej rodziny. Mogliśmy więc wprowadzić liczne udogodnienia, niespotykane w innych galeriach, już na etapie projektu i przygotowania aranżacji. W ten sposób stworzyliśmy bazę pod prorodzinne centrum handlowe, które może dalej się w tym kierunku rozwijać, spełniając przy tym wszystkie wymogi jakie dziś stawiają rodzice – mówi Tomasz Misztalewski, dyrektor Gemini Park Tychy.
Rodzice mają wymagania
A te rosną. Z raportu przygotowanego przez firmę doradczą Colliers i Polską Radę Centrów Handlowych wynika, że rodziny, zwłaszcza z dziećmi poniżej 12 r ż., bacznie przyglądają się galeriom, wybierając przede wszystkim centra, które spełniają ich wymagania. Do tych zalicza się dziś: łatwość dojazdu, obecność oferty dla dzieci, wygodny i szeroki parking, obecność oferty rekreacyjnej (np. kina lub placu zabaw), a także restauracji i toalet przystosowanych do wizyt dzieci. Ważne są także strefy wypoczynkowe oraz bezpieczeństwo dziecka.
- Chcąc być przyjaznym dzieciom, galeria musi wsłuchiwać się w oczekiwania rodziców i opiekunów. Działania jakie podejmujemy w istniejących już obiektach, a także w nowych inwestycjach są tego efektem. Aby być dziś dobrze ocenianym, odwiedzanym i lubianym obiektem, galeria handlowa musi wykazać się sporym zrozumieniem dla potrzeb klienta rodzinnego, a co najważniejsze musi na te potrzeby reagować np. zmianami w infrastrukturze. Sukces Bielska – Białej, a ostatnio także Tychów najdobitniej to pokazuje – mówi Anna Malcharek.
***
Gemini Park Bielsko – Biała to nowoczesne centrum handlowo-rozrywkowe położone w samym sercu stolicy Podbeskidzia. Na ponad 40 tys. m kw. można znaleźć 120 sklepów, punktów usługowych i restauracji, a także niezwykle komfortowy, przestronny parking. Galeria cechuje się bardzo dobrą lokalizacją oraz świetnymi rozwiązaniami komunikacyjnymi. Rodzinny charakter galerii sprawia, że obok bogatej oferty zakupowej, można w niej znaleźć także inne atrakcje stworzone z myślą o dzieciach, w tym „Park – W DECHE!”. To pierwszy tego typu obiekt, który daje dzieciom możliwość aktywnego spędzenia czasu połączonego z nauką i poznaniem świata. Liczący sobie 5 tys. m kw. park w całości wykonany jest z drewna i materiałów przyjaznych środowisku. To jedyne takie miejsce na Podbeskidziu. Galeria działa od 2007 roku. W 2014 została natomiast rozbudowana
Gemini Park to jedna z najnowocześniejszych galerii handlowych w Polsce i pierwsza tak duża w Tychach. Na powierzchni 36,6 tys. m kw. ma znaleźć się docelowo 130 sklepów, restauracji i punktów usługowych. Obiekt położony jest w bezpośrednim sąsiedztwie uczęszczanej trasy DK1, łączącej m.in. Śląsk z Podbeskidziem, zaledwie 3,5 km od ścisłego centrum miasta. W gronie najemców galerii znajdują się m.in: H&M, TK Maxx, Reserved, Vistula, Wólczanka, Bytom, Top Secret, Cropp, Mohito, Sinsay, House, Kubenz, Quiosque, Big Star, Lavard, Diverse, Medicine, Monnari, Pako Lorente, Szachownica, Calzedonia, Gatta, Orsay, Lee/Wrangler/Levi’s, Apart, W.Kruk, By Dziubeka, Swiss, Time Trend, Yes, CCC, Deichmann, Ochnik, Ryłko, Wittchen, Wojas, Komfort, Komfort Łazienki, Jysk, Home&Deco, Home&You, Pepco, Homla, Douglas, Endorphine, Hebe, Inglot, Rossmann, Vision Express, Yves Rocher, Ziaja, Empik, Kolporter, Świat Książki, Smyk, Coccodrillo. Usługi w Gemini Park to aż 22 punkty, m.in. Fabryka Formy, salony Orange, T-Mobile, Play, Plus, Poczta Polska, Maxi ZOO, Tauron, Itaka, Rainbow Tours czy E-Smoking World. Operatorem spożywczym galerii jest supermarket Piotr i Paweł. W centrum handlowym znajduje się także 10 restauracji i kawiarni, w tym KFC, McDonald's, City Kebab, Czas na herbatę, Grycan, Lodomania, Olimp, Słodka Małpa, Companieros i Thai Express.