Rekordowy I kwartał
Galerii Gemini Park Bielsko-Biała przybywa klientów i to pomimo wejścia w życie ustawy o zakazie handlu w niedziele i święta. Tylko I kwartał 2018 roku w porównaniu do takiego samego okresu w 2017 galeria zamknęła z frekwencją blisko 6 proc. powyżej indeksu krajowego notowanego przez ShopperTrak. Bardzo dobrze w Gemini Parku wypadły także poszczególne miesiące.
W styczniu liczba klientów galerii wzrosła o 3,9 proc. w porównaniu do tego samego miesiąca przed rokiem. W tym samym czasie na rynku panowała tendencja spadkowa na poziomie -2,7 proc. – podaje ShopperTrak. Zwyżkowy trend galeria utrzymała także w lutym oraz marcu i to pomimo ogólnych spadków na rynku, które w marcu sięgnęły poziomu aż -5,1 proc. w porównaniu do marca 2017.
Mocny I kwartał 2018 roku to już kolejny tak dobry wynik centrum handlowego, po rekordowym 2017 roku, zamkniętym z liczbą 5,2 mln klientów. - Wbrew panującemu na rynku trendowi, Gemini Park wciąż notuje rosnącą liczbę klientów. Przybywa nam zarówno nowych klientów, którzy dopiero, co poznają galerię, jednocześnie rośnie także liczba osób, która wybiera nas na swoje regularne, codzienne zakupy. Dla rodzin, nie tylko z Bielska-Białej, ale i z całego Podbeskidzia stajemy się także coraz częściej galerią pierwszego wyboru. Pierwszy kwartał 2018 roku tylko umacnia ten trend – mówi Krzysztof Brączek, dyrektor Gemini Park Bielsko-Biała.
Oferta i otoczenie wpływają
Skąd takie zainteresowanie? – Od czasu rozbudowy w 2014 roku udoskonalamy naszą ofertę, dopasowując ją do oczekiwań, jakie ma tutejszy rynek. Zapraszamy do współpracy marki polskie i zagraniczne, jakie chętnie nasi klienci widzieliby w Bielsku-Białej, w swoim sąsiedztwie. Jednocześnie rozwijamy ofertę tak, aby była ona zróżnicowana, kompaktowa i przyjazna całym rodzinom, a przez to nikogo nie wykluczała. Efekt, jaki już osiągnęliśmy udaną komercjalizacją procentuje większym zainteresowaniem obiektem – mówi Brączek.
Kierunek rozwoju oferty najlepiej pokazuje ostatnie pół roku. Tylko od września 2017 do marca 2018 w galerii pojawiło się 7 nowych najemców, w tym sklepy m.in. Deichmann, Tescoma, Verona, Good Label, Home&Deco. Aż 14 najemców tym czasie zdecydowało się przedłużyć umowy, a część (np. Pepco, Big Star) rozwinęło swoje inwestycje powiększając lokal. W efekcie galeria jest obecnie w 99 proc. wynajęta!
Ale wpływ na wysoką frekwencja ma nie tylko ciekawa oferta, także coraz przyjaźniejsze otoczenie galerii. W 2016 roku w galerii zainwestowano w mający ponad 5 tys. m kw. edukacyjno-rekreacyjny ekopark „W DECHE!”, w którym dzieci mogą bawić się i uczyć. - Tworzymy naszym klientom coraz więcej powodów do wizyty w galerii. Rozwijamy ofertę, ale także atrakcje poza zakupowe zarówno na terenie galerii, jak i w jej otoczeniu. To elementy, które dziś wpływają nie tylko na popularność obiektu, ale także na rosnące grono lojalnych klientów, którzy oprócz sklepów, restauracji czy usług, znajdują u nas także rozrywkę dla całej rodziny – mówi Brączek.
Obroty na plus
Rosnąca liczba klientów znajduje także odzwierciedlenie w wynikach finansowych. Sam tylko styczeń przyniósł galerii ponad 13 proc. wzrost obrotów w porównaniu do tego samego miesiąca w 2017 roku. Podobnie zresztą było w marcu, który zamknął się ponad 14 proc. na plusie. Także luty, czyli najkrótszy miesiąc handlowy w roku, przyniósł ponad 7 proc. wzrost obrotów.
– 2017 był rokiem, kiedy to zanotowaliśmy najwyższy wzrost obrotów w naszej historii, sięgający aż 15 proc. w porównaniu do roku poprzedniego. I kwartał 2018 pokazuje, że ten trend się utrzymuje, co więcej, umacnia. Obroty galerii rosną i jest to już stabilna tendencja zwyżkowa – mówi Brączek.
W przededniu rekomercjalizacji
Coraz lepsze wyniki finansowe i frekwencyjne w galerii dobrze rokują planowanej na ten rok rekomercjalizacji. – Z końcem 2017 roku rozpoczęliśmy rozmowy z najemcami, którym wkrótce kończą się umowy długoterminowe. Galeria ma dziś bardzo mocny atut, jest nim dynamiczny rozwój obiektu i umacniająca się z każdym rokiem pozycja na Podbeskidziu. Najemcy dostrzegają i doceniają nasze inwestycje oraz prace nad ofertą, ale także coraz lepsze wyniki, jakie notują w swoich sklepach. To dobra prognoza na przyszłość – zapewnia Brączek.
***
Gemini Park Bielsko – Biała to nowoczesne centrum handlowo-rozrywkowe położone w samym sercu stolicy Podbeskidzia. Na ponad 40 tys. m kw. można znaleźć 120 sklepów, punktów usługowych i restauracji, a także niezwykle komfortowy, przestronny parking. Galeria cechuje się bardzo dobrą lokalizacją oraz świetnymi rozwiązaniami komunikacyjnymi. Rodzinny charakter galerii sprawia, że obok bogatej oferty zakupowej, można w niej znaleźć także inne atrakcje stworzone z myślą o dzieciach, w tym „Park – W DECHE!”. To pierwszy tego typu obiekt, który daje dzieciom możliwość aktywnego spędzenia czasu połączonego z nauką i poznaniem świata. Liczący sobie 5 tys. m kw. park w całości wykonany jest z drewna i materiałów przyjaznych środowisku. To jedyne takie miejsce na Podbeskidziu. Galeria działa od 2007 roku. W 2014 została natomiast rozbudowana.
Źródło: Gemini Park Bielsko-Biała